Verket var del av utstillingen An Expression of Nostalgia, QB 2018 og Stranger Love, Gerhardsen Gerner, Berlin, 2015. 

Collage-verkene Sinking og Washed Out er utgangspuktet for serien av orginale silketrykk «An Expression of Nostalgia» vist på QB i 2018. I lerretene og de grafiske verkene vises fragmenterte komposisjoner av kunstnerens platesamling – i seg selv en slags visuell re-sampling av profilene for elektronisk musikk som Manuel Göttsching, Model 500/ Juan Atkins, Underworld, Donna Summer, Stetsasonic, Neu, Sex Tags, Todd Terje, Deutsch Amerikanische Freundschaft (DAF), Washed Out, The Future Sound of London og LCD Soundsystem med fler. Christensen har tatt utgangspunkt i musikk som vekker sterke personlige følelser, og utforsket hvordan dette kan oversettes til billedkunst. Resultatet er sterkt konseptuelle, visuelle og grafiske collager og unike silketryk. 

Jan Christensen (født i København, 1977) er en norsk billedkunstner med internasjonal utstillingsvirksomhet. Han er kjent for en lang rekke appropriasjonsbaserte veggmalerier gjennom 2000-tallet samt tekstarbeider og prosjekter med maleri, fotografi og skulptur som gjerne har problematisert og utfordret kunstens rammeverk. Christensen har hatt separatutstillinger ved institusjoner som Kunsthaus Baselland, Basel; Artsonje Art Center, Seoul; Stenersenmuseet, Oslo; Galleri F15, Jeløya; Sørlandets Kunstmuseum, Kristiansand; Stedelijk Museum voor Actuele Kunst (S.M.A.K.), Ghent; Kubus Lenbachhaus og Städtische Galerie im Lenbachhaus und Kunstbau i München i tillegg til en rekke private gallerier siden 2001. Hans arbeider finnes i flere private samlinger internasjonalt samt Nasjonalmuseet for Kunst, Arkitektur og Design og Astrup Fearnley Museet i Oslo. Jan Christensen har i en lengre periode stilt ut på Gerhardsen Gerner i Oslo og Berlin og på QB Gallery i 2018.

QBG_2018_04_JanChristensen_Install_WebRes-14